abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 mei 2004 @ 23:56:24 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19326898
En hier verder

Weerzin van lesbo's tegen bi-vrouwen
Mijn laatste post:
quote:
Goed, ik ben inmiddels afgekoeld (Jack Spijkerman doet wonderen ) en ik wil mijn visie op de man in het algemeen even nuanceren Maar jullie mogen mij niet zo pesten hoor ik ben al zo kwetsbaar ( ). Goed: mannen zijn best aardig en ik haat ze ook niet (zoals ik al zei bestaat mijn vriendenkring grotendeels uit mannen), maar op één of andere manier is er toch iets wat ik aanstootgevend vind aan mannen, ik weet het niet. Het gaat hier niet om mannen die ik echt ken, waarmee ik irl gesproken heb, maar vooral mannen die op internet heel stoer doen. Willen cyberseksen enzo. Tja, en aangezien Fok! ook internet is, waren mijn generalisaties wellicht niet helemaal terecht
Dus misschien moet ik me toch maar bedenken dat er onder dat macho gedrag een piepklein hartje zit

Maar goed, ik begon deze mail met het exploreren van de weerzin van lesbo's tegen bi-vrouwen en het ontaardde in een felle discussie tussen de seksen (of beter: tussen mij en de man ).
Als er nog mensen zijn die iets aardigs over mij te zeggen hebben, kunnen ze dat doen ( ), maar ik vind dat we elkaar nu wel genoeg afgezeken hebben Dus, als je nog iets te melden hebt over het onderwerp waarom het allemaal begonnen is, zeg het dan nu, of zwijg voor altijd!
Het juiste moment voor een schone lei lijkt me
Een vraag: wanneer is een topic vol?
Niet meer actief op Fok!
pi_19326917
300 posts.
pi_19326930
300 posts.

graag dit topic netjes, en vriendelijk houden.

en gevatte one liners hebben we er al genoeg van op fok, dus

verder: game on..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_19326950
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 23:58 schreef DarkElf het volgende:
en gevatte one liners hebben we er al genoeg van op fok, dus
pi_19331610
He, een deeltje 2!

Mocht er een leuke discussie komen dan doe ik zeker weer mee, maar ik heb geen zin in nog 3 pagina's 'waarom haten potten mannen?"
Als zijnde feministe, niet hetero en ook nog, o wee, academicus, zeg ik: Ik hartje mannen. De meesten zijn tof. Sommige zijn opdringerig en sekstisch, net als er vrouwen zijn die niet tof zijn. Met deze mensen ga ik dan ook niet om.

Daarom gooi ik er maar eens een leuke stelling in voordat dit topic op niets uitloopt:
Doordat bisekualiteit onder vrouwen tegenwoordig meer een tijdelijke experimenteer fase is, worden lesbische vrouwen minder serieus genomen. En hebben op hun beurt lesbische vrouwen weinig respect voor biseksualiteit.
  zondag 23 mei 2004 @ 10:00:00 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19331640
Ik weet niet of lesbische vrouwen minder serieus worden genomen. Die indruk heb ik tenminste niet. Wel heb ik de indruk dat biseksuele vrouwen weinig serieus worden genomen ("ze snoepen van twee walletjes"), maar volgens mij is die weerzin er niet tegen lesbische vrouwen

ehm, is dit een beetje duidelijk? Ik kom net uit bed, dus ik kan nog niet zo goed formuleren
Niet meer actief op Fok!
  zondag 23 mei 2004 @ 10:25:39 #7
14790 EvilFaith
zie signature
pi_19331845
quote:
Op zondag 23 mei 2004 10:00 schreef Viking84 het volgende:
Ik weet niet of lesbische vrouwen minder serieus worden genomen. Die indruk heb ik tenminste niet. Wel heb ik de indruk dat biseksuele vrouwen weinig serieus worden genomen ("ze snoepen van twee walletjes"), maar volgens mij is die weerzin er niet tegen lesbische vrouwen

ehm, is dit een beetje duidelijk? Ik kom net uit bed, dus ik kan nog niet zo goed formuleren
Bi-seksuele vrouwen worden minder serieus genomen denk ik ja. Ik ben zelf bi en merk gewoon dat mensen het niet (willen) snappen, je valt toch óf op mannen óf op vrouwen? Nee dus...Altijd als mensen het vragen en ik antwoord geef krijg je een reactie van 'ja ha ha geef nou gewoon toe dat je lesbisch bent' of 'zeg dan gewoon dat je alles wil en sex-obsessed bent'. Heel fijn...bovendien willen lesbische vrouwen niks met je beginnen omdat ze denken dat ze puur een uitprobeersel zijn en willen mannen niks omdat ze bang zijn door een vrouw verslagen te worden. Ik snap het echt niet. Want als ik verliefd ben, op man of vrouw, dan ben ik toch ook gewoon écht verliefd, dan denk ik niet van shit ze heeft geen pik of fuck hij heeft geen borsten. Ik ben dan verliefd op die persoon, om wat hij/zij is zonder daarbij aan het andere geslacht te denken. Dat is toch niet zo moeilijk om te geloven?
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_19332024
quote:
Op zondag 23 mei 2004 10:25 schreef EvilFaith het volgende:

[..]

Bi-seksuele vrouwen worden minder serieus genomen denk ik ja. ............. <knip in verhaal>. .........Ik ben dan verliefd op die persoon, om wat hij/zij is zonder daarbij aan het andere geslacht te denken. Dat is toch niet zo moeilijk om te geloven?
Natuurlijk, voor jezelf is deze situatie erg duidelijk, je weet dat je verliefd wordt op een persoon en niet op het geslacht dat erbij komt kijken. Het is echter niet een probleem op persoonlijk niveau. Nadat je voor jezelf heb geaccepteerd dat je voorkeur uitgaat naar een leuke partner, en niet naar het geslacht daarvan heb je de persoonlijke demonen uit de weg geruimd.

De maatschappij waarin we leven kan het net aan om te accepteren dat mensen ook op hetzlefde geslacht kunnen vallen, en dat dit niet zorgt voor algehele zedenverval.

Maar als er dan ook nog eens een x mensen bij komen die zowel op mannen als op vrouwen vallen, is dat weer een stapje verder van het referentiekader van de gemiddelde Nederlander.
Ook omdat het KAN dat mensen ook nog wel eens niet monogaam zijn in een relatie, en met medeweten van de partner er iemand van het andere geslacht op na houden Niet hetero, en dan ook nog eens niet monogaam? Dat moet wel een slettebak zijn van jewelste.

In mijn omgeving zijn er zelfs lesbo's die helemaal uit de kast waren en dan ineens verliefd werden op een man. Of mannen die altijd zijden hetero te zijn en dan ineens een geweldige vriend tegenkwamen.

Dit soort afbraken in zekerheden in bestaande relatiepatronen zorgt ervoor dat veel mensen het gewoon niet meer snappen. Deze afbraak van zekerheden is voor veel mensen denk ik nog te confronterend met het eigen wereldbeeld. Zelf voor het wereldbeeld van veel potten, die ook niet vies zijn van een beetje navelstaarderij, en vinden dat eenmaal een vrouw, altijd een vrouw het devies is.

[ Bericht 4% gewijzigd door marsterretje op 23-05-2004 10:46:59 (verbeteren lalala) ]
pi_19333864
quote:
Op zondag 23 mei 2004 10:00 schreef Viking84 het volgende:
Dat tegenwoordig elke breezerslet die een keer gekust heeft met een meisje zichzelf "bi" noemt helpt waarschijnlijk niet echt mee met het serieus nemen van biseksuele vrouwen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 23 mei 2004 @ 12:59:52 #10
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19334021
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat tegenwoordig elke breezerslet die een keer gekust heeft met een meisje zichzelf "bi" noemt helpt waarschijnlijk niet echt mee met het serieus nemen van biseksuele vrouwen...
Is dat zo?

Het lijkt me juist een aanwijzing dat bisexualiteit veel opener wordt en geaccepteerd. Als vrouwen overal met elkaar zoenen wordt al snel duidelijk dat dit niet zo' n ramp is als daarvoor werd gedacht door velen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zondag 23 mei 2004 @ 13:07:24 #11
11682 Moonah
Jolie femme
pi_19334174
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat een gelul!
Waarom zou een 'breezerslet' niet met een meisje mogen zoenen? Of sowieso, waarom zou het zoenen met iemand van hetzelfde geslacht slechts voorbehouden zijn aan 'echte' bi-mensen, of (volgens Viking) alleen aan lesbiënnes?
Moet je per sé heavy sex hebben voordat dergelijke sexuele gevoelens serieus genomen mogen worden?
Wat maakt het uit wat voor naam het beestje heeft. Leef en laat leven. Zoen en laat zoenen!
En voel je toch niet zo aangevallen als anderen hun grenzen verkennen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 23 mei 2004 @ 13:09:02 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19334208
quote:
Leef en laat leven. Zoen en laat zoenen!
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zondag 23 mei 2004 @ 13:49:02 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19335039
quote:
Op zondag 23 mei 2004 13:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Leef en laat leven. Zoen en laat zoenen!
leuk gezegd
quote:
Ik voel me aangevallen als ik de indruk heb dat ik slechts een uitprobeersel ben en die indruk heb ik helaas heel vaak bij bi-vrouwen. Wat ook mee speelt is dat ik me niet kan voorstellen dat iemand seksuele gevoelens kan hebben voor een man. Ik zie mannen als vrienden, en terwijl ze bij mij soms staan te trillen op hun benen (zoals ik bij sommige vrouwen heb ), doe ik altijd heel cool en relaxed tegen hen. Dus ja, bi is toch weer een heel ander wereldje. Het is jammer voor de echte bi-vrouwen dat 'neppers' hen te schande maken, maar ja, zo is dat ook met homo's. Gay parade homo's met handtasjes en potten met tuinbroeken en opgeschoren haar zorgen ook voor een stereotype beeld van ALLE homo's/potten.

Overigens, zie mijn avatar voor een man waar ik wél mee zou willen knuffelen
Niet meer actief op Fok!
  zondag 23 mei 2004 @ 14:02:40 #14
11682 Moonah
Jolie femme
pi_19335319
quote:
Op zondag 23 mei 2004 13:49 schreef Viking84 het volgende:
Ik voel me aangevallen als ik de indruk heb dat ik slechts een uitprobeersel ben en die indruk heb ik helaas heel vaak bij bi-vrouwen.
Een keer zoenen met iemand en daar verder geen relatie of diepgaande gevoelens bij hebben, is niet specifiek gebonden aan een bi/lesbische combinatie. Dat gebeurt ook onder heterozoeners. De één heeft meer verwachtingen/hoop, en de ander ziet eea als slechts een avondje vermaak. Lees de topics er hier maar op na.
quote:
Wat ook mee speelt is dat ik me niet kan voorstellen dat iemand seksuele gevoelens kan hebben voor een man.
Wellicht vergelijkbaar (qua walging) met het feit dat ik niet wil zoenen met mijn allerliefste als hij net kaas heeft gegeten?
quote:
Het is jammer voor de echte bi-vrouwen dat 'neppers' hen te schande maken, maar ja, zo is dat ook met homo's. Gay parade homo's met handtasjes en potten met tuinbroeken en opgeschoren haar zorgen ook voor een stereotype beeld van ALLE homo's/potten.
Dit vind ik dus onzin. Sexuele gevoelens zijn er in allerlei gradaties. Hetero- en homosexuele mensen zijn niet zo zwart/wit ingedeeld (met als enige grijstint de 'echte' bi-vrouwen/mannen). Ik denk dat het een continuüm is, met aan de ene pool puur hetero en aan de andere pool puur homo.
Daarom vind ik het ook niet acceptabel dat de gevoelens tussen de uitersten door sommigen zo worden veroordeeld, of gebagatelliseerd tot 'nep'.

Feit dat er een stereotype beeld bestaat van kortgeschoren potten en relnichten met handtasjes, ligt aan hen die die ideeën hebben. Zíj generaliseren. Niet degenen die zich op die manier willen profileren.
pi_19380583
Wat ik niet helemaal snap, is het feit dat een groep zoals de lesbieënnes hier haar weerzin kan uiten op bisexuele vrouwen. Homosexualiteit is iets wat door veel mensen niet gegrepen wordt, laat staan bisexualiteit.

Als iemand zou moeten weten hoe het is om ver- of beoordeeld te worden op wie ze zijn, dan zijn het wel de homo's lesbieënnes! Waarom dan niet wat meer begrip voor elkaar? Als 'BReeZErsLEtjEs' elkaar al willen likken; waarom niet? Je bent niet meteen bi of lesbisch als je sex wil met een vrouw (ik vind dat daar ook romantische gevoelens bij komen kijken) maar wat is er mis mee als zij het wel bisexualiteit noemen? Is dat alleen voorbehouden aan een superieure groep? Als het voor mensen makkelijker is om het beestje een naam te geven; laat ze toch.

Bisexuele meiden die zich rot voelen omdat mensen alle bimeiden lijken te zien als losgeslagen breezerchicks is een fout in de perceptie van de mensen en ligt niet aan de meiden die af en toe eens met een meisje zoenen. Het is een kans om ze te laten zien dat het ook anders kan. Mensen hebben al eeuwen vooroordelen, dat maakt ze nog niet waar. Als ik een 16 jarig blond meisje zie met breezer is het nog geen breezerslet, maar gewoon een meisje met breezer.

Je weet zelf wat je bent, en door een ander niet te veroordelen om wat ze zijn is nog nooit iemand slechter geworden. Zoals iemand voor mij al zei; Zoenen en laten zoenen.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 04:59:11 #16
11682 Moonah
Jolie femme
pi_19383061
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 00:20 schreef Krullie het volgende:
Zoals iemand Moonah voor mij al zei; Zoenen en laten zoenen.
Ik heb wel meer gezegd in dit topic wat jij nu ook zegt.
pi_19401699
Ik ben ook les, maar dat is algemeen bekend op heel het forum dacht ik
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 mei 2004 @ 20:00:24 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19401786
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:56 schreef martinuhhh het volgende:
Ik ben ook les, maar dat is algemeen bekend op heel het forum dacht ik
En dit is belangrijk in het kader van de discussie omdat....?
pi_19402457
quote:
Op zondag 23 mei 2004 13:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat een gelul!
Waarom zou een 'breezerslet' niet met een meisje mogen zoenen? Of sowieso, waarom zou het zoenen met iemand van hetzelfde geslacht slechts voorbehouden zijn aan 'echte' bi-mensen, of (volgens Viking) alleen aan lesbiënnes?
Zeg, ik zeg toch ook niet dat ze dat niet mogen ... Mijn punt is alleen dat ik erg veel meiden hoor roepen dat ze bi zijn terwijl ze alleen maar af en toe met een andere meid zoenen of alleen wat experimentele sex met vrouwen hebben.
quote:
Moet je per sé heavy sex hebben voordat dergelijke sexuele gevoelens serieus genomen mogen worden?
Ik geloof serieus dat ze er plezier van hebben, maar dat maakt je nog niet meteen bi...
quote:
Wat maakt het uit wat voor naam het beestje heeft. Leef en laat leven. Zoen en laat zoenen!
Ik geef de beestjes het liefst de juiste naam, dus heteroseksuele pubers die wat experimenteren noem ik niet bi...
quote:
Voel ik me aangevallen door zoenende vrouwen ?
Hmmm, lijkt me eigenlijk wel spannend !
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_19402617
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En dit is belangrijk in het kader van de discussie omdat....?
nee dat is het niet
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:42:12 #21
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_19410869
quote:
Homosexualiteit is iets wat door veel mensen niet gegrepen wordt, laat staan bisexualiteit.
Ik vind biseksualiteit juist beter te begrijpen dan homoseksualiteit. Bij biseksualiteit richt je je op een extra groep (uitbreiding dus) terwijl je bij homoseksualiteit én een nieuwe groep uitkiest én de oude groep (andere geslacht) schrapt. Dat kost me meer moeite om me in in te leven.
Vampire Romance O+
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:45:29 #22
26723 PARS
06-LusJeRauw
pi_19410906
ik vind lesbo's wel leuk ...

maar, bi-meiden
Capo di tutti capi
....................................................
  woensdag 26 mei 2004 @ 02:50:33 #23
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_19411524
Ik houd niet van de term biseksualiteit. Ik val gewoon op mensen, de ene keer word ik verliefd op een meisje en een andere keer word ik verliefd op een jongen en voor mij is dat hartstikke vanzelfsprekend en het is bij mij ook nooit anders geweest, maar ik heb dat voor mezelf nooit 'bi' genoemd.

Andere mensen willen dat altijd zo graag benoemen, maar ik vind dat eigenlijk alleen maar verwarrend (ik kan niet goed uitleggen waarom ik dat verwarrend vind, waarschijnlijk omdat het voor mij vanzelfsprekend is dat ik op mensen val en dus niet op mannen óf vrouwen en waarschijnlijk omdat ik mensen ken die zich biseksueel noemen en dat ook zo graag constant willen uiten en daar kan ik niet zo goed tegen).

Veel mensen in mijn omgeving weten niet eens dat ik verliefd kan worden op mannen én vrouwen, omdat ik er niet mee te koop loop, maar het is ook geen geheim, want als iemand er naar vraagt zeg ik wél hoe het zit. Op het moment heb ik een vaste vriend, hij weet uiteraard wel dat ik op mannen en op vrouwen kan vallen, maar het staat onze relatie totaal niet in de weg omdat ik geen behoefte heb aan een ander, niet aan een vrouw en niet aan een man. Hij valt alleen op vrouwen, maar hij kan dus net zo goed als ik verliefd worden op een ander.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  vrijdag 28 mei 2004 @ 01:24:01 #24
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19463164
Een lesbienne heeft mij een keer gezegd dat ze de pest had aan biseksuele vrouwen / meisjes, omdat die HIV in de lesbische community zouden hebben gebracht. Dankzij "ons" moesten "zij" nu opeens aan veilige seks en testen doen....
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 17:46:22 #25
84586 Kajel
Verslavend Gezellig...
pi_19496693
Dat is van die lesbiënne een erg domme uitspraak. De bi-vrouw die HIV in "de lesbische community" (wat een onzin-woord is dat!) heeft gebracht, heeft dit neem ik aan gedaan door seks te hebben met een vrouw die niet bi, maar lesbisch was. Dus dan is die toch even schuldig. En bovendien, als er een lesbiënne is, die heroïne verslaafd is ofzo, en die zullen er vast wel zijn, en die gebruikt een besmette spuit ofzo, dan brengt ze op die manier ook HIV in de"community".
Persoonlijk denk ik trouwens dat mensen niet moeten praten over "Bi" als een soort titel die je moet verdienen. Dat is echt triest. Als een puberende jongen/meisje bij wijze van experiment zoent met iemand anders, is dat niet Bi, maar als diegene dat, let's say, 5x doet, dan wel? Ik ben het met Joi eens. Forget all about bi. Je kunt het beter hebben over mensen die op andere mensen vallen en daar bepaalde eisen aan stellen. Sommige mannen of vrouwen gaan erg voor uiterlijk, dus die stellen de eis dat iemand erg knap is. Sommige mannen of vrouwen stellen de eis dat hun partner van een bepaald geslacht is, of niet.
Feel no shame for what you are...
Digitale Kiekjes Verzameling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')